073-3735049
Contact 321

טיפים

לעבוד בדרך שלך!
למרות שרוב העסקים עושים רוב הזמן את אותם 4 הפעולות: למכור ולספק / לתת שירות / לתת תמיכה / לגבות תשלום (לאו דווקא בסדר הזה), כל עסק עושה את זה בדרך שלו ועל פי התהליכים שהעסק פיתח במשך השנים.
כמו שלא ניתן לקחת שיטות פעולה ומדיניות של עסקים, גם מתחומים דומים ולעשות לזה "העתק הדבק" לעסק אחר, כך לא ניתן "לשכפל" מערכת לניהול קשרי לקוחות בין עסק לעסק בצורה אוטומטית.

התפיסה מאחורי מערכת ניהול קשרי הלקוחות Dynamics CRM מביאה לעסק את התפיסה הבסיסית שכל עסק צריך, אבל משאירה מקום רב לביצוע "התאמות אישיות" אשר אינן מתבטאות רק בשינויים קוסמטיים של הוספת או עיצוב של שדה מסויים.

האם אתם יודעים כמה החזר השקעה אתם מקבלים על כל פעולת שיווק שאתם מבצעים?

לקוח שלנו הגיע למסקנה שהלידים המגיעים מפייסבוק אינם איכותיים, ומיהר לשחרר הנחיה להעביר את תקציב הפרסום מפייסבוק למקור אחר. מאוחר יותר התברר שבאותו חודש ערוץ הפייסבוק הכניס כמעט פי 10 מהכסף שהושקע בו. כמובן שההנחיה להעברת התקציב מפייסבוק בוטלה מייד.
מעט מאוד יכולים באמת לומר האם התקציב שהם מוציאים על שיווק בחודש משתלם.
וכאן מגיע הטיפ: כדי לראות ולדעת שאתם מחזירים את ההשקעה עליכם לעבוד בשיטת הפרד ומשול - להיות מסוגל לקבל נתוני החזר השקעה עבור כל ערוץ פרסומי בנפרד: גוגל, פייסבוק, רדיו, שיווק בדוא"ל, תכניות שותפים, ועוד.

הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, ואיתה גם הדרישות שלנו ממערכת ניהול הלקוחות - סנכרון לשירותים שונים, יכולות תקשורת מתקדמות ועוד. האם מערכת ניהול הלקוחות שלך עומדת בקצב?
אחד הדברים החשובים בבואנו לבחור מערכת מידע לעסק (מערכת ניהול קשרי לקוחות CRM או מערכת ניהול משאבים ERP), הוא לוודא שלמערכת יש "תוכניות עתידיות" לשדרוג, שיש לוחות זמנים (או לפחות הצהרת כוונות ברורה) לשדרוג, וכמובן שהשדרוג יתמוך את המערכת הנוכחית שלנו.
לפעמים, מרוב רצון לקחת מערכת "זולה" ואפילו "מהירה ליישום" אנחנו מתפשרים על מוצר שלא תמיד ברור האם יש לו "אמא ואבא" והאם יש לו תוכניות שדרוג ופיתוח ברורות.
מערכת ניהול קשרי הלקוחות של Dynamics CRM פותחה לראשונה לפי כ 8-9 שנים, ומאז, במחזוריות של 2-3 שנים, יוצאת גרסא חדשה למוצר זה, לשוק הצרכנים.

תקשורת טובה ומתוזמנת היטב היא המפתח להצלחת המכירות והשירות. איך אתה מתקשר עם הלקוחות שלך היום?

הודעות טקסט נוכחות בחיינו כבר הרבה מאוד זמן, והן חלק אינטגרלי מאפיקי השיווק של עסקים רבים. משלוח SMS הוא פעולה מהירה ומדוייקת של תקשורת עם לקוח, המאפשרת להעביר מסר מיידי קצר - וזו פונקצייה שזמינה בכל מכשיר סלולארי, גם חדשים וגם ישנים.
הדרך הנפוצה לעשות את זה כיום היא באמצעות ספקים צד ג' המספקים שירותי משלוח הודעות בכמות גדולה. הדבר כרוך קודם כל בעלות לא מבוטלת (חשבו על זה שמשלוח SMS במסגרת מהפיכת הסלולאר הוא בפועל בחינם), ושנית, דורש מאיתנו לתמרן כל הזמן בין מערכת ניהול הלקוחות שלנו למערכת משלוח ההודעות, ולתעד ידנית כל פעולה במערכת ניהול הלקוחות.

מציאות של שיווק רב ערוצי - איך נדע איזה מאפיקי השיווק שלנו הוא זה שמביא לנו את עיקר העבודה?
גוגל, פייסבוק, לינקדאין, ניוזלטר, קידום אורגני - אלו רק חלק מערוצי השיווק שאנו מפעילים היום במסגרת מאמצי השיווק שלנו. אבל כיצד נדע איזה מאפיקי השיווק הוא האפקטיבי ביותר עבורנו?
נכון, אפשר לשאול כל אחד מהפונים כיצד הגיע - אבל את התשובה נאלץ לקחת בעירבון מוגבל, כיוון שמרבית האנשים פשוט מתקשים לשחזר את סדר הפעולות המדוייק שביצעו עד שהגיעו אלינו, וממילא ברגע שאנו מטפלים בפנייה אנו רוצים להיות עסוקים במכירה, ולא בתשאול

אז מה הפתרון?

איך נעקוב אחרי השלבים השונים שלקוחותינו נמצאים בהם בתהליך המכירה? מדובר בעיקר באתגר ניהולי!

בואו ניקח מקרה לדוגמא.
עסק מעוניין לרכוש תוכנת הנהלת חשבונות חדשה. הוא מתחיל בחיפוש בגוגל, מתייעץ עם חברים ופונה לכמה חברות. לאחר מכן מתקיימות כמה פגישות, גרסת התנסות או מערכת דמו, פגישה נוספת, כמה שיחות טלפון, הדרכה על המערכת - יכולים לעבור כמה שבועות טובים עד שזה מבשיל למכירה.
עכשיו נתבונן על זה מהצד של איש המכירות של התוכנה, לאיש המכירות מספר לקוחות פוטנציאלים שונים בתהליך - כל אחד מהם נמצא בשלב שונה. עם לקוח אחד התקיימה רק שיחה ראשונית, לקוח אחר מחכה להדגמה, לקוח שלישי מחכה להצעת מחיר וכן הלאה.

כמובן שאיש המכירות שלכם מתמודד עם הרבה יותר משלושה לקוחות במקביל. אז איך הוא יכול להישאר בשליטה על כל תהליכי המכירה השונים שהוא מנהל?

ניהול קריאות שירות הוא קודם כל אתגר ניהולי - הצורך באחזור נתוני הלקוח, תיעוד הפנייה, פתיחת קריאה, תזכורות עתידיות, תכנון לוחות שנה ועוד - המון פעולות שצריכות להתרחש במהירות וביעילות - ככה תעשו את זה נכון!
מי מאיתנו לא היה בסרט הזה? מתקשרים למוקד שירות בשל בעיה או צורך שעלה. הנציג בטלפון מאמת פרטים, ואז אנו ממתינים שיעלו לו במחשב, ואז ממתינים שוב כי הוא לא רואה ופותח מערכת אחרת, ובינתיים עברו כבר כמה דקות טובות ועדיין לא הסברנו אפילו מדוע התקשרנו.
מבחינתך כספק שירות - קריאת שירות היא מפגש עם לקוח אשר נמצא במצוקה כלשהי, וככל שהשירות שיקבל יהיה מהיר ויעיל יותר נשמור על שביעות רצון גבוהה של הלקוח ונכונות להמשיך את השירות לאורך זמן.

מציאות העבודה שלנו רוויה בנתונים מספריים, דוחות, שמות, לקוחות, מה לא. מערכת ה-CRM נותנת לנו פתרון לצרכים השוטפים, אבל לפעמים אנחנו צריכים להפיק דוח נקודתי, על פילוח מאוד מסויים - ואז אקסל דינמי שמחובר ל-CRM יעשה את העבודה!
אחד היתרונות הבולטים ביותר של מערכת Dynamics CRM הוא שהיא מתקשרת בצורה נפלאה עם מוצרי מיקרוסופט נוספים - הבולט שבהם הוא תכונות אופיס.

© 2024. כל הזכויות שמורות לוובוקס שירותי מחשוב ענן. ט.ל.ח.
עוצב על ידי פרומו אסטרטגיה שיווקית ופרסום
X